След като запалите колата, проверете дали всички предупредителни лампи изгасват след няколко секунди. Ако някоя от тях продължи да свети, прегледайте ръководството на вашия автомобил, за да видите за какво се отнася предупреждението. Може да успеете сами да разрешите някои проблеми, като доливане на течност за чистачките или смяна на крушка. Ако не можете да се справите сами с проблема, потърсете помощ в сервиз.
Уверете се, че чистачките на предното стъкло работят правилно. Плъзнете единия си пръст надолу по ръба на чистачките, за да проверите дали са в добро състояние. Не забравяйте да проверите задната чистачка, ако колата ви има такава.
Проверете дали течността за чистачките е пълна, тъй като замърсеното предно стъкло може да бъде опасно. Паркирайте колата си на равна повърхност и се уверете, че двигателят е хладен, тъй като отвора е под капака до двигателя. Топъл или горещ двигател увеличава риска от изгаряне. Отворете капака и се уверете, че е безопасно подпрян. Намерете капачката на резервоара за течността за чистачки и повдигнете клапата, която често е в син цвят и е със символ за „пръскане“. Ако колата ви има индикатор за ниво, проверете колко е пълна.
Погледнете предното стъкло за пукнатини и наранявания. Пукнатините могат лесно да се фиксират и често се ремонтират безплатно или с малка такса от вашата застрахователна компания.
Проверете дали всички светлини работят. Включете страничните светлини и проверете дали работят отпред и отзад. След това направете същото с късите светлини. Също така е важно да проверите дали индикаторите работят, от лявата и дясната страна, както и лампите за предупреждение за опасност. Проверете всички отделно и не забравяйте страничните светлини на огледалата на автомобила. И накрая, проверете предните и задните светлини за мъгла, но не забравяйте да ги изключите, преди да шофирате, тъй като можете да получите глоба за това, че ги използвате в неправилни условия. Ако има някой, който да ви помогне, помолете да провери светлините на спирачките или стоповете и задните светлини.
Огледайте всяка гума и проверете дали е в добро състояние. Уверете се, че протекторът на гумата е в норма според износването. Минималната дълбочина по закон е 1,6 мм. Също така проверете гумите за разцепване или издутини по стените, тъй като те могат да отслабят тяхната цялост и здравина. Ако откриете такива, трябва спешно да смените съответната гума.
Остава още една гума за проверка, резервната. Уверете се, че налягането в гумата е правилно и е в добро състояние. Ако няма резервно колело, уверете се, че е поставена гума в комплекта и се запознайте как работи. Освен това отделете време, за да проверите дали гаечният ключ, крикът за кола, заключващата гайка на колелото и предупредителният триъгълник са налице и са в изправност. По-добре да проверите сега, отколкото в тъмна, влажна и ветровита нощ, когато сте се спукали гума.
Добре е да държите в колата добре снабден комплект за първа помощ. Проверете къде е и дали е актуален.
Препоръчва се да имате светлоотразителна жилетка, в случай че спукате гума или колата ви се повреди. Ако шофирате в чужбина, тя е задължителна в много европейски страни.
Преди да завършите с проверките, прегледайте добре предпазните колани. Проверете всички-отпред, отзад и на третия ред, ако имате такъв. Проверете и дали щракват на мястото си сигурно.
И накрая, погледнете под колата дали има нещо, което виси или не изглежда на място си. Ако правите тези проверки на всеки няколко седмици, ще поддържате колата си в най-доброто възможно състояние и има голяма вероятност да избегнете изненади на пътя.